شغل خیاطی این است که یک تکه پارچه را به انتخاب شما طراحی کند. به طور مشابه، یک آژانس تبلیغاتی ایده های شما را به یک آگهی کامل صوتی و یا ویدئویی متناسب با نیازهای شما طراحی می کند. و به همین روش ، یک تبلیغ کننده یک ایده را برای یک آگهی تبلیغاتی ارائه می دهد و در عوض آژانس تبلیغاتی یک آگهی جذاب را تولید می کند.
هر زمان از تبلیغات در مقیاس گسترده و با بودجههای بزرگ و جدی حرف میزنیم، طبیعتاً باید به انتخاب آژانس تبلیغاتی هم فکر کنیم.
قبلاً هم زمانی که در مورد ساختار صنعت تبلیغات صحبت میکردیم، اشاره کردیم که یکی از بخشهای مهم و تاثیرگذار در صنعت تبلیغات ، آژانسهای تبلیغاتی هستند.
فروشنده خوب، کسی است که کالا و محصول خوب دارد و تبلیغات را برای اطلاع رسانی در مورد محصولش میخواهد و نه برای جوسازی و فریب مشتری. و مهمتر از همه، آنقدر با مفهوم تبلیغات و صنعت تبلیغات و فلسفهی وجودی آژانس های تبلیغاتی آشنایی دارد که خواستههای معقول و مناسب و منطقی داشته باشد. آژانس تبلیغاتی هم در کسب و کار، ابزاری است که در اختیار مدیران است و آشنایی نداشتن با این ابزار باعث میشود که به درستی از آن استفاده نشود. به همین دلیل، در این درس و چند درس آتی، به بررسی وظایف آژانس های تبلیغاتی میپردازیم تا بتوانیم از این بخش مهم صنعت تبلیغات، به شکلی مناسب استفاده کنیم: