پوستر

آیا می دانید یک خیاط چه کاری انجام می دهد؟

شغل خیاطی این است که یک تکه پارچه را به انتخاب شما طراحی کند. به طور مشابه، یک آژانس تبلیغاتی ایده های شما را به یک آگهی کامل صوتی و یا ویدئویی متناسب با نیازهای شما طراحی می کند. و به همین روش ، یک تبلیغ کننده یک ایده را برای یک آگهی تبلیغاتی ارائه می دهد و در عوض آژانس تبلیغاتی یک آگهی جذاب را تولید می کند.

هر زمان از تبلیغات در مقیاس گسترده و با بودجه‌های بزرگ و جدی حرف می‌زنیم، طبیعتاً باید به انتخاب آژانس تبلیغاتی هم فکر کنیم.

قبلاً هم زمانی که در مورد  ساختار صنعت تبلیغات صحبت می‌کردیم، اشاره کردیم که یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در صنعت تبلیغات ، آژانسهای تبلیغاتی هستند.

 

 

فروشنده خوب، کسی است که کالا و محصول خوب دارد و تبلیغات را برای اطلاع رسانی در مورد محصولش می‌خواهد و نه برای جوسازی و فریب مشتری. و مهم‌تر از همه، آنقدر با مفهوم تبلیغات و صنعت تبلیغات و فلسفه‌ی وجودی آژانس های تبلیغاتی آشنایی دارد که خواسته‌های معقول و مناسب و منطقی داشته باشد. آژانس تبلیغاتی هم در کسب و کار، ابزاری است که در اختیار مدیران است و آشنایی نداشتن با این ابزار باعث می‌شود که به درستی از آن استفاده نشود. به همین دلیل، در این درس و چند درس آتی، به بررسی وظایف آژانس‌ های تبلیغاتی می‌پردازیم تا بتوانیم از این بخش مهم صنعت تبلیغات، به شکلی مناسب استفاده کنیم: